web analytics

Wegens succes extra voorstellingen Sonneveld!

Tony

Run op kaarten na prachtige recensies
Sonneveld de Musical overweldigend succes

Bijna veertig jaar na zijn dood trekt Wim Sonneveld nog steeds uitverkochte zalen. Ruim drie weken na de première van Sonneveld is de kaartverkoop zo’n groot succes dat veel theaters in de regio bezoekers moeten telleurstellen omdat de shows zijn uitverkocht. Het prachtige spel van hoofdrolspelers Tony Neef en Mariska van Kolck én de lovende recensies in alle dagbladen zorgden voor een stormloop op de kassa’s van de theaters. Producent Albert Verlinde Entertainment heeft daarom extra voorstellingen door heel Nederland bijgeboekt.

‘We vinden dat iedereen de kans moet krijgen om deze voorstelling te zien,’ zegt Jeroen Dona, directeur bij Albert Verlinde Entertainment. ‘Sonneveld is een meeslepende, ontroerende voorstelling. Het is een avond vol nostalgie en men zal vooral Wim Sonneveld beter leren kennen dan ooit. Maar er zijn nu zoveel uitverkochte voorstellingen dat het publiek in de regio moeilijk aan kaarten kan komen. Daarom hebben we als producent besloten om na de reguliere reeks voorstellingen met extra shows door het hele land te komen.’ Nu al zijn wegens groot succes extra voorstellingen in Amstelveen, Hoofddorp, Kampen, Rijswijk, Nijmegen, Den Bosch, Gorinchem, Apeldoorn, Aalsmeer, Vlaardingen, Heerhugowaard, Amsterdam, Veldhoven, Purmerend en Waalwijk. ‘We raden aan om de website www.sonnevelddemusical.nl goed in de gaten te houden,’ zegt Jeroen Dona. ‘Dagelijks wordt deze site aangevuld met nieuwe data waarop de extra voorstellingen te zien zijn.’

Sonneveld vertelt het verhaal van Wim Sonneveld die na zijn hartaanval terugkijkt op zijn leven. In de drie dagen dag hij in het ziekenhuis ligt, wordt hij door de lifter (Cindy Bell) geconfronteerd met zijn jeugd, liefdes en werk. Tijdgenoten als Conny Stuart (Mariska van Kolck), Huub Jansen (Jan Elbertse) en Frise Wiegersma (Thomas Cammaert) passeren letterlijk zijn revue. Met als grote vraag: Wie was Wim Sonneveld?